TIJELOVO
Palma,
30. svibnja 2002.
Blagdan
je ovo "Kruha svagdašnjeg" za kog molimo da nam se "da
danas". Sve je počelo viđenjem redovnice Julijane iz Lüttich-a u 13 st. kad
je vidjela pun mjesec s crnom rupom – i bilo joj je rečeno da ta rupa
predstavlja manjak važnog blagdana u crkvenom kalendaru – blagdana najvećeg
blaga Crkve – Euharistije.
Njen ispovjednik, koji je kasnije postao papa Urban IV uvodi 1264. blagdan Tijelova za čitavu Crkvu.
Njen ispovjednik, koji je kasnije postao papa Urban IV uvodi 1264. blagdan Tijelova za čitavu Crkvu.
Uz
blagdan su vezane procesije, kojima se vjera javno svjedoči. Ona, naime, treba
svoje očitovanje u javnom životu – kako bi bila prepoznata kao autentična u
privatnom životu.
Preuzeto s www.skac.hr
Euharistija
kao sakrament budi nam pozornost kako Otajstvo Boga mora imati nekakvo svoje
materijalno očitovanje – da bi nam uopće bilo dostupno. "Čistu"
duhovnost je nemoguće doseći – ukoliko ona nije dostupna na neki način našim
sjetilima. Susrećemo ga po sredstvima njegova priopćavanja nama – koje
zovemo sakramentima.
Sve što postoji sakramenat je Boga. No Euharistija – na
osobit način, budući je tu Bog prisutan: uistinu, stvarno, supstancijalno. Ne
tek simbolički, niti samo svojim djelovanjem – već osobno.
Sav
Bog u komadiću kruha… Otajstvo je to veliko. Ali ako je već naše tijelo
kadro pretvoriti kruh i vino u meso i krv – zašto Bog ne bi svoje meso i krv
pretvorio u kruh i vino. Ako čitav krajolik stane u naše oko, zašto ne bi čitav
Bog stao u jednu Hostiju. Pa i to da je u tisućama Hostija istovremeno,
razumljivo je utoliko što je i naš lik isti u tisuću komadića zrcala.
Euharistija
je blagdan Hrane. One od koje Crkva živi, jača se, obnavlja, i razvija.
Euharistija je izvor njene vitalnosti.
Euharistija je odgovor na našu temeljnu glad. Bog je kruh od kog se ne gladuje. Piće od kog se ne žeđa. Bog u komadiću kruha donosi jutro u mrak našeg želuca. U Euharistiji ne tek da na svoje ruke primamo Isusa, već on nas svojima grli.
Euharistija je odgovor na našu temeljnu glad. Bog je kruh od kog se ne gladuje. Piće od kog se ne žeđa. Bog u komadiću kruha donosi jutro u mrak našeg želuca. U Euharistiji ne tek da na svoje ruke primamo Isusa, već on nas svojima grli.
Euharistija
je blagdan jedinstva s Kristom. Postajemo ono što jedemo. Dajemo mu ono što
jesmo, a on nama ono što je on. Ne pretvaramo mi njega u sebe, već on nas u
sebe. Jedno smo s njim: sutjelesnici, sukrvnici, kristonoše, dionici božanske
naravi. Dajući nam sebe u zalogaju kruha, želi da i mi jedni drugima postanemo
zalogaj kruha.
Euharistija
je blagdan jedinstva ljudskog roda. Kao što je od mnogoga zrnja jedan kruh, i
od mnogog grožđa jedno vino – tako i mi mnogi u Euharistiji smo jedno.
Hraniti se Euharistijom znači najbliskije se povezivati sa svima onima koji se kao i mi njome hrane. "Jedite svezu svoju da se ne razjedinite; pijte cijenu svoju da ne oslabite i bez cijene ne budete."
Hraniti se Euharistijom znači najbliskije se povezivati sa svima onima koji se kao i mi njome hrane. "Jedite svezu svoju da se ne razjedinite; pijte cijenu svoju da ne oslabite i bez cijene ne budete."
Euharistija
je odgovor na našu potrebu da pojedemo onog kog najviše volimo.
"Pojest
ću te od dragosti…" Tu u Euharistiji, Bog je upravo zato da njega kojeg
neizmjerno ljubimo – pojedemo od dragosti.
p.Luka Rađa, Sl.