PRVA NEDJELJA DOŠAŠĆA




Iz 2, 1-5
Rim 13, 11-14
Mt 24, 37-44


Razmatranje




Noć poodmače, dan se približi!

Čitanja 1. nedjelje došašća nas potiču da sveto adventsko vrijeme provodimo u duhu obraćenja, čestitosti života, u pravednosti i ljubavi, a ne u razuzdanosti koja vodi propasti. Da hodimo u svjetlu, što znači život, sloboda, prisutnost Božja, a ne u tami, što je znak grijeha, propasti, smrti. Simbol tame i svjetla, noći i dana, je opće iskustvo i zlatna nit današnjih čitanja.

Došašće nas podsjeća na dolazak Gospodnji. Za njim su čeznuli pravednici Starog zavjeta. Gospodin je došao i svojim utjelovljenjem našu bijedu, grijeh, ništavilo ugradio u svoj božanski život. I pozvao svakog čovjeka da uđe u to područje spasenja i božanskog života. A to nije lako čovjeku kojemu je pogled zamagljen površnošću, ruke zauzete s beznačajnim stvarima, srce predano neurednim požudama. Naše vrijeme sliči vremenu ljudi prije potopa - "jeli i pili, ženili se i udavali", nisu prihvatili poziv Božji i dođe potop i sve odnije.

Gospodin danas poziva da se odlučimo za svjetlo, za spasenje svojim obraćenjem. "Hajde, dome Jakovljev, U Gospodnjoj hodi svjetlosti", Izaija i nama poručuje danas. Još snažnije apostol Pavao: "Odložimo djela tame i zaodjenimo se oružjem svjetlosti. I sam Gospodin: "Bdijte", "Budite pripravni, jer u času kad i ne mislite, Sin čovječji dolazi."

Međutim to nije neko tjeskobno iščekivanje dolaska Gospodnjeg. Sva tri čitanja govore o svjetlu, o rađanju novog dana, nove godine, o radosti i životu.

U prvom čitanju veliki pjesnik Izaija snažnim rječnikom opisuje nam brdo Sion. Svijet je obavit tamon, ratovi i smrt u njemu hara, mačevi isukani, zemlja natopljena krvlju. Samo iz jednog brda zrači tajanstveno Božje svjetlo. Svi narodi i plemena stječu se i bodre jedni druge: "Hajde, uziđimo na Goru Gospodnju." Bacaju ubojite mačeve i kreću sa svih uglova zemlja prema Jeruzalemu uz pjevanje psalama. Riječ Gospodnja naviješta i ostvaruje konačni pravdu, blagostanje i mir, božanski Mir.

I Gospodin u maloj prispodobi o domaćinu i lopovu, sažima bit eshatološkog govora. Svaki dolazak Božji u naš život i u ljudsku povijest, slobodan je tajanstven. Ne može se taj trenutak unaprijed izračunati, pa ni našim najsuvremenijim računalima. Potrebno je biti budan, ne ravnodušni i tupi. Oči budne, uši pažljive. Kršćanstvo sivo i ravnodušnom suprotstaviti živu vjeru, žarku ljubav i radosnu nadu u dolazak Gospodnji.

Pavao govori što moramo činiti. Noć označuje sve ono ružno, nečisto, nemoralno u našem životu. Ta noć za kršćanina mora "poodmače". Dan je nastupio, ozračje svjetla, Gospodinove prisutnosti, svijetli znamen čestitosti, čistoće, unutarnjeg sjaja.

U pripjevnom psalmu imamo poziv da se pridružimo mnoštvu hodočasnika koji uzlaze radosni i spašeni u Jeruzalem, na Sion, u Dom Gospodnji, znak Crkve koja nas vodi iz sadašnjosti u vječnost, u visine, k Bogu. Ima u svijetu nasilja, pljačke, terorizma, ratova, trke za lagodnim grešnim životom, za lažnom slavom... Ali ima i ljubavi, istinskog života i mira koje nam je Isus Krist stekao i spreman je uvijek da nam na životnom putu bude naš supatnik i suputnik, koji nas nikad ne ostavlja i ne napušta. 

Došašće, poziv je da se opredijelimo za svjetlo, za život, za Dan Gospodnji, za Krista, za Boga.


........

 "Bog se počovječio, da se čovjek može 
pobožanstveniti"


Sv. Augustin