Posjetiteljima moje stranice i svim ljudima dobre volje


"Neka put bude uvijek ispred tebe.

Neka vjetar bude uvijek iza tebe.
Neka ti sunce grije lice
i kiša nek’ meko natapa tvoja polja.
Dok se opet ne sretnemo,
neka te Bog drži na dlanu svoje ruke.


Irski blagoslov"

Posjetiteljima moje stranice i svim ljudima dobre volje

DA SE NE ZABORAVI !

SJEĆANJE NA VELIKU MAJKU  KATU ŠOLJIĆ


KATA ŠOLJIĆ
Majčina priča
(Zbornik radova Prvog hrvatskog žrtvoslovnog kongresa Zagreb, 19. do 21. lipnja 1998.  - knjiga prva - Kristina Petrović

"Katine sinove zadesila je smrt. Kako i na koji način, danas čuje priče onih koji su nešto možda čuli ili vidjeli. Najstariji sin Niko ubijen je u Sremskoj Mitrovici, za njim ostala tri sina sa svojim obiteljima. Mijo je ubijen u kukuruzištu, u Sremskim Čakovcima od "Komšijine“ ruke, a do jučer su zajedno radili. Ivo, zapovjednik Mitnice, nestao je u proboju u Dunavu. Za njim ostalo je troje malodobne djece. Mato je ubijen u napadu na vojarnu. U ratu bili su i kći Marija i zet Stipe Barišić, zet Ivan Vukojević, unuci Zoran, Franjo, Anto i Toni. Kći Marija sa svojom obitelji prolazi pakao Sremske Mitrovice, ali na svu sreću ostali su živi. Drugog zeta zahvatila je smrt u proboju. Kći Ana ostala je sama s dva sina." 




Vukovar - povodom rođendana velikoj majci Kati Šoljić 23.02.2012, u organizaciji Udruge "Majke hrvatskih sokolova"



Zbornik radova VUKOVAR 2001., "DA SE NE ZABORAVI", ZA PRAVDU I LJUBAV (Poruka moćnicima svijeta) 


Ja sam Kata Šoljić, Hrvatica, majka iz Vukovara. Imam 79 godine, rodila sam i odgojila šestero djece, četiri sina i dvije kćeri. Moja četiri sina i zet darovali su svoje živote za slobodu i obranu svoje Domovine Hrvatske od srpskog agresora u ovom Domovinskom ratu 1991. godine. Od istih neprijatelja stradala su mi četiri nedužna brata u Drugom svjetskom ratu, a suprug mi je čudom ostao živ. Nisam završila nikakvu školu. Jedva se znam potpisati. Život me nije nikada mazio. I stoga sam naučila i još učim najvišu životnu školu, a to je škola ljubavi i žrtve za svoje bližnje i za svoju obitelj.   



Fotografije dobrotom:  Marijane Birač-Šivak

Velika MAJKA Kata Šoljić obratila se na  IV Hrvatskom žrtvoslovnog kongresu 2004. godine u Zagrebu ovim stihovima - (izrečeni su u jednom dahu - opaska administratora J.L.):

N O Ć A S  S A M  S N I L A


Noćas sam snila
 

Da su djeca došla 
Vidjela sam kraj prozora su prošla. 
Najstariji progovara: 
"Otvori nam majko stara“ 
Brzo sam potrčala i vrata otvarala 
Mog sina za ruku fatala ...  
Tine, Tine mili 
Pa tebe su četnici ubili. 
To te Isus oživio k'o Lazara. 
Jeste majko mila dao mi krila.  
I nema sina moga,
sine … 

 Tine, sad si bio   
Kud' si mi se skrio. 
A možda je drugi po redu. 
Možda je moj Mijo. 
Mijo, Mišane, ako je majka šestoro rodila 
Majki nije puno bilo. 
Vi ste bili meni i desno i lijevo krilo. 
Javi se sine majci svojoj. 
Nema ga 
Možda je treći po redu.  
Možda je moj Ivo 
 Što je u Dunav skočio. 
Ivo, Ivo, Ivane ljute rane 
Jel'te odnesoše nebeske visine,
 Dunavske dubine. 
Majka te sine traži 
Sad si bio 
Kud si mi se skrio. 
Da bol ublažim.
 Možda je četvrti po redu 
Moj Mato – moje zlato.
 
Tumaram, hodam po hodniku
 

Od vrata do vrata... 
Pa nema moga zlata.
 Ja udarim susjedu na vrata
 Susjed brzo zbori  
Pa mi vrata otvori 
"Ajd' u sobu majko staraNisi ništa snila“ 
"Jesam, susjed 
Djeca su mi bila 
Kud su se skrila." 
"Ajd' u sobu – zbogom... i laku noć“. 
Ja osta sama  
U slike gledajuć 
I misleć kud ću sada proć! 
Djeco moja... 
Sokolovi mili... 
Kud ste mi se skrili... 
Pa sad ste bili …
 
Hvala svima koji ste me saslušali. Ja Vam se svima zahvaljujem, i sve Vas pozdravljam od srca i kog znam i kog ne znam. Budite živi i zdravi i budite složni. Dragi naši branitelji, dragi naši generali - stojte čvrsto na nogama, doće sunce i Vama. BOG!

Te godine majka Kata Šoljić je dobila priznanje za izuzetan doprinos razvitku žrtvoslovlja, predan rad i pomoć razumijevanju žrtava u Hrvatskoj od predsjednika HŽD-a prof. Šeparovića.
 
DIO ARHIVE HŽD-a- Majke Kate Šoljić 
  

Preuzeto s viktimologija.com.hr

.............













Počivala u miru Božjem !