Posjetiteljima moje stranice i svim ljudima dobre volje


"Neka put bude uvijek ispred tebe.

Neka vjetar bude uvijek iza tebe.
Neka ti sunce grije lice
i kiša nek’ meko natapa tvoja polja.
Dok se opet ne sretnemo,
neka te Bog drži na dlanu svoje ruke.


Irski blagoslov"

Posjetiteljima moje stranice i svim ljudima dobre volje

MOJOJ MAJCI

KRIŽNI PUT


.......Nikada mi nisi rekla majko,
Što je bio Križni put,
Bojala si se majko moja,
Čuvala si obiteljski kut....



Đuka Čaić
......


EPITAF NEZNANIH


....Reci im, da naše groblje 
Ne krije struk krizantema; 
Pokopani smo ko roblje, 
Za kojeg cvijeća nema. ....


Janko Žanetić



Da ne ponovim nehotice „grijeh“ moje   Majke , (osobno nije sudjelovala niti pod jednom vojnom odorom u vrijeme WW2, no, unatoč tomu, nije mogla izbjeći, učestali zlokobni šum koraka na kućnom pragu dugi niz godina.)  koju je brižnost o sudbi vlastite djece  (  jer,  odjek koraka postao je sve učestalija pojavnost) primorala da drži jezik svezan poput mašne, također, dugi niz godina. 


Kada strah iz brižnosti nad vlastitom djecom ovlada  vama, teško ga se osloboditi. Naknadno mi je u već poodrasloj dobi,  ispripovijedila i dugi niz godina prešućivani dio.


Opraštam Ti Majko, jer, danas, kada imam vlastitu djecu, razumijem
da nisi  u to vrijeme mogla drugačije  postupjeti.  



Djeca, su naivna po prirodi, i lako ih se navede, da ispričaju što,  o komu, ili  čemu roditelji u Domu zbore ,  tko im sve u posjet svraća.


Dokaz, da si ispravno postupjela u to vrijeme , je  Tvoja vlastita kći.


Po prirodi karaktera, pričljiva je, nisi Ti, tomu kriva.


No, draga Majko, misliš li Ti, da je srce  pokojne  gđe K.Šoljić ,   bilo od kamena ? 



Izgubila je braću, i čeriri sina .


 Imaju li  suze pokojničine cijenu, Majko?


 Tko  od nas ima pravo vršiti raztakanje i rasprodaju Domovine pod svaku cijenu, , Majko, u , i na ime takovih suza? 



 Ili , suza pokojne gđe Bušić ( Kenduša) ? 


Tko si ima za pravo od nas uzeti, da  im odredi početnu  tržišnu vrijednosnu osnovicu , Majko?  


Ili nedaj Bože, nepresušnom izvoru suza svih onih Majki, koje, su od 1918, u vrijeme WW2 45  i u vrijeme obrambenog domovinskog rata 91 – 95 ostale bez vlastite djece i ostalih članova obitelji usamljene zavijeke , ni krive, ni dužne.  


 Ne postoji razlika između majčinih suza vremenski starih   više od  šezdesetak godina, i 19- godišnjih . 



Naročito, onih Majki, koje uzalud potrage vrše, a još uvijek nemaju mogućnost spoznaje gdje su skončali  zemni ostaci  vlastite im djece . 


Znam reći ćeš, isplakala sam potok gorkih suza. Sjećam se, Majko. 


Suze, muk, i prst na usnama, na svako upućeno pitanje.  


Pamtim ja Tvoje suze, Majko, ne, brini . 


 Tvoj Brat je živ, majko. 



Zahvaljujući Božjoj milosti i  ljudima  plemenite duše uspjeo ostati na životu , a nakon sveg proživljenog pakla,   i dočekati priliku da iznova stupi i poljubi SVETO HRVATSKO TLO.


 Mogu li Tvoje suze biti izjednačene sa suzama svih iznad navedenih Majki ? 


Mišljenja sam, da ne. 



Jer, unatoč svem proživljenom žalu, Tebe i pokojne Bake, Vaše  suze su , suze radosnice. 


Vaša djeca su živa, Majko.  


  Tko i što  je stvarni uzrok tomu, Majko, ? 


 Tko će me tomu podučiti ? 



Da ne ponovim Tvoju grešku,  (odnosno, lijem suze , a neprestano prstom preko usana ,ušutkavam djecu .) , ne prestajem se podučavati, iz sveg dostupnog , unatoč činjenici što sam po starosnim godinama  , jednom nogom bliže grobu.


Draga Majko, da se uvjeriš u  ozbiljnost mojih nakana , a  budući da nisi pored mene,  kao dokaz,  prilažem Ti , tekst iz knjige koju sam nedavno   imala  priliku  naručiti, 



( Poštovanom Gospodinu, ako prati ovu stranicu,  koji mi je pružio pomoć pri nabavci knjige,  ovom prilikom se od sveg srca javno  zahvaljujem)


 i  pročitati ju,( a poput Tebe Majko, i proliti usput potok  suza ). 


No, želim da znaš , i razlog , tj. zašto sam se odlučila izvršiti  narudžbu.

Kako bih na vrijeme i ispravno podučila prvo samu sebe, ( nikada nije kasno za nove spoznaje, tko ima želju)  zatim djecu, a potom i buduću unučad.


Nadam se da će mi Bog uslišati molbu i dopustiti da poživim još bar toliko vremena koliko je potrebno da ispunim zavjet  vezano za buduće unučiće.


Anderson je napisao  zanimljive priče za djecu. Unučad rado slušaju kada im Andersonove bajke  bake i djedovi prepričavaju. 


 No, mišljenja sam  da  u svakom slučaju trebaju prvo poslušati hrvatske autore . Jer, hrvatska povijest sadržajno bogata je    mnoštvom prekrasnih  ,  itekako   zanimljivih, a napose  i vrlo poučnih sadržaja. 


Obožavam poeziju, a, rado pročitam i prozu. Naročito kada je misao  u tekstu ovako lijepim riječima , i  vrlo   poučnim sročen.


----------------------------

Citat :


Iz  knjige V.Lasić :  MIRO BAREŠIĆ    
BORAC ZA HRVATSKU DRŽAVU U TUĐINI I  DOMOVINI


„Knjigu posvećujemo hrvatskom vojniku, vitezu Miri Barešiću, njegovim suborcima koji ugradiše svoje živote u temelje hrvatske neovisnosti, svim braniteljima, kojima na raznim bojišnicama diljem LIJEPE NAŠE, na njezinim povijesnim i prirodnim prostorima, naš neprijatelj nanese teške rane koje još zacijelile nisu-dakle, svima i onima u nebeskoj slavi i onima na putu prema nebeskom Jeruzalemu - uvjereni da su svi zahvalni Bogu za današnju slobodnu Hrvatsku, ali da su ipak sanjali malo drugačiju. Knjiga BAREŠIĆ je poziv svima, posebice hrvatskoj mladeži da pođe njihovim stopama. „

P.S.


Ime autora ovih redaka nije navedeno ispod teksta ni u izvornom izdanju knjige, te, vam ga ne mogu predočiti, ni uz najbolju volju. 



...................



Majci Kenduši


Ove noći u mojoj tamnici
U prokletoj zemlji Americi.
Sanjao sam da mi majka stara
s Međugorskom Gospom razgovara.
Gospu pita o povratku momu,
i moli se Bogu velikomu.
Da joj spasi iz tamnice sina






koga čeka već dvajest godina.
Moja majka zaklinje i moli
a Gospa joj ublažava boli
i tješi je da ne gubi nadu
da viruje u Božiju pravdu.
Da će skoro sina dočekati






i sa njime Uskrs proslaviti.
(Iz pjesme Zvonke Bušića Taika posvećene majci Kenduši pisane u američkom zatvoru) 




Sirota Majka nije doživjela priliku za života ugledati Sina ( gosp. Zvonka Bušića ) na kućnom pragu. Preminula je , a naknadno je kao što vam je poznato gosp. Zvonko Bušić  stekao slobodu.