Posjetiteljima moje stranice i svim ljudima dobre volje


"Neka put bude uvijek ispred tebe.

Neka vjetar bude uvijek iza tebe.
Neka ti sunce grije lice
i kiša nek’ meko natapa tvoja polja.
Dok se opet ne sretnemo,
neka te Bog drži na dlanu svoje ruke.


Irski blagoslov"

Posjetiteljima moje stranice i svim ljudima dobre volje

KULTURA ŽIVOTA I KULTURA SMRTI

Putujući (bilo gdje po svijetu)  vlakom, ili nekim drugim prijevozom - zacijelo ste povremeno nailazili na potpuno spržena i uništena područja, gdje je vladala „groza pustoši tamo gdje joj nije mjesto“ Zapravo, na tim opustošenim prostorima vladala je „kultura smrti“! Jednako tako putujući  prostranstvima, nailazili ste na predivno uređene zelene pašnjke, šumarke, na nepregledna polja zasađena različitim kulturama; rižom, pšenicom, ječmom, raži, sojom, uljanom repicom, voćnjacima, vinogradima, ružičnjacima i sl.  - i da sve ne nabrajam. Zapravo na tim, srcu i očima ugodnim prostorima – vladala je kultura života, kultura ljepote, kultura ljubavi!

Ubiti prekrasnog jelena, i bez najmanje dvojbe jest - zločin prema prirodi! Zato lovci ne ubijaju, oni samo vrše odstrel. U povijesti političkih ideologija, a posebno komunističkih,  masovna ubojstva ljudi nazivalo se – likvidacijom, a ne ubojstvom. Jer, riječ „ubojstvo“ podrazumijeva crimen za kojeg se odgovara. A riječ „likvidacija“ unutar tih ideologija značila je provođenje „pravde“, ili odmazde države prema njenim „neprijateljima“ ili političkim nepoćudnim ljudima, u svakom slučaju radilo se o „kategorijama“ ljudi koji bi potencijalno mogli biti konkurencija da ne kažem i prijetnja vlasti.



Kultura života i kultura smrti – to je vječna i bespoštedna borba između – zla i dobra! Ta borba je trajala u cjelokupnoj prošlosti ljudskog roda, a bez iti najmanje dvojbe, trajat će još toliko koliko bude trajao život ljudi na zemlji. To je rat koji kontinuirano traje unutar ljudske vrste kao njeno prokletstvo, i tome ratu nema ni početka niti kraja, u njemu nema ni mira ni primirja. A njegov produkt, kao vječna kategorija - uvijek su žrtve, i to gotovo u pravilu nevine.


U nekoliko zadnjih godina predratnog Zagrebačkog Velesajma u svome paviljonu izlagala je i NR Kina. Uz svoje gospodraske proizvode na zidovima njenog paviljona bile su izložene i tapiserije s „portretima drugova koji  u visoko  podignutoj ruci drže pištolj“! – Što je to trebalo značiti.? To je značilo da vlast u tadanjoj komunističkoj Kini, umjesto kulture života, javno njeguje „kulturu smrti „ i ubijanje ljudi, pa se i izražava simbolima oružja, simbolima nasilja i smrti.

S druge strane u koju god kršćansku crkvu da uđete vidjet ćete na oltarima, na svetačkim slikama Bogorodicu s djetetom, sliku svete obitelji,  ili sv. Antuna s malim Isusom na rukama, a uokolo ljiljani, ili nekog drugog sveca i sl.  što  znači da Crkva njeguje kulturu života, kulturu ljubavi, kulturu čovječnosti, pa se i izražava sa simbolima života, pa čak  i umiranje na križu predstavlja simbol ljubavi i žrtvovanja Krista radi novoga života.

Nedavno sam negdje pročitao jednu zanimljivu tvrdnju, da Europa koja je bila u cjelokupnoj svojoj povijesti manje više kontinuirano nekakvo ratište, stratište, patište i sl. nikada iz sebe nije iznjedrila niti jednu veliku religiju, poput kršćanstva, poput islama ili budizma. Ali  zato je iz sebe iznjedrlia ideologiju kolonijalizma, fašizma i komunizma, a te ideologije bile su sve u funkciji kulture smrti, a nikako u funkciji kulture života. Imala je svoje Alksandre Velike,  Julije Cezare, Napoleone, Lenjine, Hitlere,  Staljine, Marksa, Engelsa, Darwina i da ih sve ne nabrajam – koji su svi odreda nijekali bilo kakvu Božju prisutnost i njegovo postojanje i nisu priznavali kulturu života. Iza mnogih od njih je ostala kultura smrti, i to one masovne ljudske, prave genocidne -  bilo iza njihovih (ne)djela ili iza njihovih ideologija

Zato je Europom u njenoj dugoj povijesti kroz njene ratove, revolucije i ideologije počesto carevala upravo – kultura smrti, mnogo češće nego li na bilo kojim drugim prostorima svijeta. Europljani su čak tu kulturu smrti prenosili putem svog kolonijalizma i na druge kontinente i narode, a nekima od domorodačkih naroda  ta kultura smrti u njihovoj povijesti prije dolaska kolonizatora bila je gotovo nepoznata pojava.



Mi, ovih dana, čujemo od Predsjednika RH da  njegovim skupnim posjetom,  (s nekoliko „antifašista,“) na mjesto dvaju blajburških stratištia – da se  završava Drugi svjetski rat na našim prostorima. Tvrdnja vrlo nezrela, na granici same  djetinje naivnosti. Drugi svjetski rat  (na sreću vodi se još samo u ljudskim glavama),  i u ljudskim glavama može prestati samo onda kad na ovim prostorima pobijedi – Istina! Što znači posvemašnje razgolićenje svih događaja i uloge svih aktera iz tog vremena, u otkrivanju istine nemajući obzira ni prema kome ni prema čemu.

Ali kako se čini, posjeta je bila u funkciji daljnjeg prikrivanja stvari (masovnog genocida nad hrvatskim narodom) koji se više ne može sakriti polaganjem par vijenaca  od strane „antifašista“, jer bi to bilo skrivanje bezbrojnih kosturnica koje su same progovorile kao činjenice koje na nečiju žalost - još nisu istrunule. Upravo će te činjenice koje još nisu istrunule na ovim prostorima pisati novu povijest toga vremena, upravo onakvu kako se je stvarno dogodila i nikako drugačije.

Istina je najveća svetinja, ona je jedna jedina u jednini jednine! – istina je najveći heroj u povijesti čovječanstva i treba biti podignuta na najviši pijedestal svetosti. Onaj tko se klanja istini pobjeđuje. Nema prikrivanja povijesti, jer time činimo novi zločin prema žrtvama, a posebno zločin prema budućim naraštajima. U povijesti svijeta ljudi su se najlakše  međusobno mirili kad su čuli i saznali – Istinu.  Prikrivanje istine je borba za nove klice kulture smrti, a otkrivanje istine je borba za nove nasade kulture života, kulture pravde,  ljepote i ljubavi!

Naša hrvatska službena politika s vrha države, ovog ljeta sprema se povući svoj najkontroverzniji potez – svečano nazočiti i sudjelovati u svečanosti obnove spomenika u Srbu! Zbog tog namjeravanog čina u narodu na sve strane se dobrano mrmlja, a mnogi se i javno protive. Jer istina o tome spomeniku je duboko doprla do naroda, i svi su shvatili da  to nije bila nikakva antifašistička borba, već upravo obrnuto, da je to bio i ostao  spomenik  veličanju četničkog zločina, pokolja nekoliko stotina hrvatskih hodočasnika koji su se mirno i miroljubivo, dostojanstveno kao glasnici mira  i ljubavi prema Bogu i čovjeku, vraćali svojim kućama s hodočašća k Sv. Ani u Kosovo kod Knina. Uz to,  tog istog dana izvršen je i pokolj još    nekoliko članovima brojnih mirnih i nedužnih hrvatskih obitelji u okolici Srba i u Drvaru.

Kroz cijelo i dugo   vrijeme komunističke vladavine taj dan na koji se dogodio taj stravičan zločin protiv čovječnosti, slavio se kao Dan antifašističkog ustanka naroda i narodnosti Hrvatske i BiH. Što drugo mogu kazati na to osim onog biblijskog – Sotona je otac laži! Umjesto da se oda štovanje tolikim nevinim žrtvama, koje su umrle u dostojanstvu mučeničkom smrću,  u vjeri poput Krista, u svetosti molitve - podiže se spomenik njihovim bezbožnim ubojicama i mučiteljima. To je najniži moralni nivo na koji se spušta hrvatska politika, i tim činom trenutna politička vlast  gubi svaki legimitet vladanja – u pravnom,  u političkom, u moralnom i civilizacijskom smislu.

Upravo sam, pišući ovaj tekst, saznao da Hrvatsko žrtvoslovno društvo sa svojim udrugama organizira dana 26. srpnja 2010. na blagdan sv. Ane, spomen hodočašće crkvi Sv. Ane u Kosovo kod Knina, gdje će svečanu misu i procesiju predvoditi mons. Ante Ivas, biskup šibenski. Misu zadušnicu za one  hrvatske hodočasnike koji su toga dana prije 69 godine, točnije 26. srpnja 1941.g. hodočastili toj istoj crkvi Sv. Ane, a na povratku svojim kućama dočekale ih horde bezumnika i bezbožnika - i sve ih poklale i bacile u jamu, gdje se i dan danas nalaze njihove kosti.

Bilo tko s vrha hrvatske državne politike, ali niti jedan drugi Hrvat – ne bi smio ići tamo, jer taj spomenik nije spomenik kulturi života, već spomenik kulturi smrti. Taj spomenik je zamka za hrvatsku politiku i Hrvatsku državu. To bi svaki pronicivi, da ne kažem domoljubni, političar trebao dobrano shvatiti, i ni pod koju cijenu ne dati se uloviti u postavljenu zamku. Hrvatskoj se politici sve češće postavljaju zamke, kako one međunarodne, jednako tako i one domaće, i politika mora biti vrlo oprezna, jer  traži se svaka njena, pa i najmanja greška. 

Ako to hrvatski političari učine, prijeći će  politički  Rubikon – i više im nema povratka. Narod im to  nikada neće oprostiti, a ni buduće generacije ako ih zbog takve politike uopće i bude! Tamo bi u mogućim neredima, jer je to i čin visokog siguronosnog rizika, zbog dolaska na tisuće ljudi iz  RS, pa čak i iz Srbije – ne daj Bože, na toj crnoj misi, moglo bi se dogoditi i zlo,  kojeg neprijatelji Hrvatske svim silama priželjkuju, a možda će ga pokušati i isprovocirati.  U svakom slučaju to će biti i po ikonografiji i po istupima - antihrvatski skup. Tim činom otvara se pandorina kutija novih mitingovanja na ovim prostorima, kakvi su prije dvadesetak godina bili uvod u rat. Hrvatska vlada igra se nove vatre na ovim prostorima.

Nakon toga čina u hrvatskoj politici više ništa neće biti isto, niti može, niti smije biti isto  - i tim postupkom prestao bi legitimitet trenutne hrvatske vlasti i bojim se da bi  u narodu pojedinci mogli pogrešno shvatiti da su tad - sva sredstva dopuštena.

S druge strane, da će u Kosovu kod crkve sv. Ane biti veliki skup molitvenog naroda, iz svih krajeva Hrvatske i od drugdje, i to na desetke, a možda i stotine tisuća o tome ne treba niti najmanje dvoumiti. Neka politika dobro razmisli na kojem  joj je od ta dva skupa mjesto. Hrvatski narod kao Božji narod, na izazove ne odgovara novim izazovom već – molitvama kao svojim najjačim oružjem.

Mnogi ratovi i nesreće u povijesti čovječanstva nastali su iz činjenice da vladajuće strukture nisu dobro razaznavale razdjelnicu između kulture života i kulture smrti. Njih je najviše zanimala kultura vlasti i moći, koja ih je zasljepljivala, a počesto samo nečija smrt im je mogla garantirati tu njihovu kulturu vlasti i moći. Ili, kao što nekadašnji komunistički funkcionar Milovan Đilas onodobno reče - oni (hrvatski vojnici i civili  u Poraću) morali su umrijeti da bi Jugoslavija mogla živjeti! Očito one države koje su niknule i živjele na kulturi smrti, pa su i same, kad im je isteklo dodijeljeno vrijeme njihova postojanja, na kulturi smrti morale i umrijeti.


Mile Prpa, http://amac.hrvati-amac.com